Egyedi weboldal készítés: 5 lépés amit nem lehet kihagyni
Minden weboldal és minden cég igényei egyediek, de egy weboldal létrehozásának folyamata szinte minden márkánál ugyanaz. Minden alkalommal, amikor létrehozunk egy weboldalt vagy megbízunk egy céget annak elkészítésével, elengedhetetlen az alábbiakban ismertetett 5 lépés végrehajtása a lehető legjobb eredmények elérése érdekében. A projekt méretétől és összetettségétől függően ezek a lépések egyszerűsíthetők vagy adaptálhatók a márka egyedi igényeihez.
1. Kutatás és stratégia
A kutatás és a stratégia szakaszában elemezzük és tekintsük át vállalkozásunk céljait, egyedi értékeit, küldetését és versenytársainkat. Döntsük el, mit szeretnénk, hogy ügyfeleink megtanuljanak cégünkről, amikor megérkeznek webhelyünkre, és használjuk fel ezeket a betekintéseket a központi üzenetünk fejlesztésére. A célközönség ismerete és annak meghatározása, hogy mely marketing módszerek lesznek a leghatékonyabbak az egyes oldalak forgalmának növelésében, szintén kritikus fontosságú.
Ezenkívül át kell tekintenünk a már rendelkezésre álló eszközöket, és azt, hogy milyen típusú eszközöket tudunk majd előállítani a webhely számára, beleértve a videókat, képeket, blogbejegyzéseket stb. Fontos megértenünk, hogy milyen tartalommal kell dolgoznunk. Mielőtt a következő lépésre lépnénk, megbizonyosodjunk arról, hogy a webhelyet releváns és vonzó tartalommal tudjuk feltölteni, amely visszahozza a felhasználókat és segíti őket hosszú távú ügyfelekké alakítani.
2. Információs architektúra
A stratégiai szakasz befejezése után a projekt átlép az információs architektúra szakaszába. A felfedezési és stratégiai szakasz adatai, valamint a projekt konkrét céljai alapján elkezdhetjük elkészíteni webhelyünk tervrajzát, amely felhasználói útvonalakat, funkciókat, drótvázakat és egy specifikációs dokumentumot tartalmaz.
Ez egy hihetetlenül fontos szakasz, különösen nagy projektek esetében. Ezek a dokumentumok segíthetnek létrehozni a megfelelő alapot webhelyünk számára, biztosítják, hogy minden szükséges funkciót tartalmazzon, és a költségvetésen belül maradjon. Ez egy jó alkalom arra is, hogy szükség esetén szakaszosan fejlesszük a projektet.
Ha egy egyszerű információs webhelyet építünk, amely nem tartalmaz bonyolult funkciókat, ez a lépés leegyszerűsíthető, és csak felhasználói útvonalakat, webhelytérképet és funkciókat tartalmazhat. Ennek a fontos lépésnek a kihagyását azonban egyetlen webhely esetében sem javaslom. A lépés befejezése után a tervező és fejlesztő csapatok világos képet kapnak arról, hogy mit kell tenni.
3. Kreatív tervezés
Ez valószínűleg mindenki kedvenc lépése, mert láthatjuk, hogy a kulisszák mögötti munka valóban életre kel. A tervezők az információs architektúra fázisában létrehozott drótvázak alapján maketteket készítenek különböző eszközökhöz (asztali, táblagép és mobil). Első alkalommal láthatjuk, hogyan fog kinézni új webhelyünk a cégünk színeivel, betűtípusaival és márkajelzésével. A projektben résztvevők számára nagyon izgalmas, hogy végre meglátják, hogyan is fog kinézni minden, és közösen létrehoznak egy gyönyörű és felhasználóbarát weboldalt.
A tervezési szakaszban fontos észben tartanunk, hogy a megjelenés és a hangulat nem személyes ízlésünk vagy preferenciáink alapján jön létre, hanem a webhely céljait és az általános márkaépítést tükrözi. Minden oldalt olyan jól kell ellátni a márkajelzéssel, hogy ha eltávolítjuk az emblémát, a felhasználók továbbra is a cégünk webhelyeként ismerjék fel.
E lépés során könnyen megállapíthatjuk, hogy hiányzik-e valamilyen tartalom, és felmérhetjük az új webhelyhez létrehozandó másolatot, képeket és videókat. A makettek áttekintése és jóváhagyása után a tervező továbbadja a projektet a fejlesztőcsapatnak.
4. Fejlesztés
Ez a lépés általában a leginkább "láthatatlan" az ügyfelek számára.
Ebben a fázisban a fejlesztők kódolják azokat a maketteket, amelyeket a tervezők az előző lépésben elkészítettek, és a webhely életre kel a funkció szempontjából. Fontos, hogy képzett fejlesztőkkel dolgozzunk, mert bármilyen szép is a webhelyünk, ha nem működik megfelelően, akkor ügyfeleket és eladásokat veszítünk.
5. Tesztelés
Ebben a lépésben a fejlesztők egy meghatározott tesztelési folyamaton mennek keresztül, és több eszközön is ellenőrzik a webhelyet, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy az oldalak gyorsan és megfelelően töltődnek be mobilra, táblagépre és asztali számítógépre. Minden funkciót és funkcionalitást tesztelnek annak biztosítása érdekében, hogy a specifikációs dokumentumnak megfelelően működjenek.
Általában ez az az idő, amikor a projektet megosztják velünk a fejlesztői kiszolgálón, és elkezdhetjük feltölteni tartalommal. Ebben a lépésben minden tartalmat fel kell töltenünk, beleértve a másolatokat, videókat és képeket. Jelenleg több SEO-taktikát is át kell tekintenünk annak érdekében, hogy az ügyfelek könnyen megtalálhassák webhelyünket a keresőmotorokon keresztül.
A tartalom feltöltése és a webhely alapos tesztelése után az indulásra készen áll, és a fejlesztő életbe lépteti az új oldalt.
Ha a vadonatúj webhelyünk működik, az nem jelenti azt, hogy vége a fejlesztésnek. A weboldal egy élő és lélegző dolog, és ahhoz, hogy vállalkozásunk számára a legjobb eredményeket érjük el, folyamatosan nyitottnak kell lennünk a fejlesztésére, ami azt jelenti, hogy nyomon kell követnünk a felhasználói viselkedést, és az összegyűjtött adatok alapján releváns változtatásokat kell végrehajtanunk. Miután elindítottuk webhelyünket, elkezdhetünk arra is összpontosítani, hogy megfelelő webhelyforgalmat tereljünk webhelyünkre, és ezeket a látogatókat egy összefüggő és vonzó marketingstratégiával ügyfelekké alakítsuk.
Több mint négy éve foglalkozom webhelytervezéssel, webfejlesztéssel és online marketinggel. A BGE-n tanultam gazdálkodást és menedzsmentet, majd később a webfejlesztéssel és webdesignnal kezdtem foglalkozni, hogy ezeket az ismereteket egy közös rendszerbe tudjam ötvözni.
Ez is érdekelhet
Ügyfélszerzési módszerek 2024-ben
Ismerd meg a 2024-es év kulcsfontosságú SEO statisztikáit. Tudd meg, mely trendek dominálnak, hogyan változnak a rangsorolási tényezők.
Fontos SEO statisztikák 2024-ben
Ismerd meg a 2024-es év kulcsfontosságú SEO statisztikáit. Tudd meg, mely trendek dominálnak, hogyan változnak a rangsorolási tényezők.